خواص کیوی : ضد سرطان
نوشته شده توسط : اندرزگو

عصاره این میوه از بروز سرطان پوست به نام ملانوما پیشگیری می کند. لوتئین موجود در این میوه از بروز سرطان ریه و پروستات پیشگیری می کند.کاروتینوئید لوتئین موجود در کیوی، با بی اثرکردن اشعه ماورای بنفش خورشید و خنثی سازی رادیکال های آزاد شبکیه چشم، باعث تقویت بینایی می شود.

فواید کیوی : پادزهر سیگار
سیگاری ها به ویتامین C بیشتری نیاز دارندو زیرا مواد سمی مخصوصاً رادیکالهلی آزاد موجود در دود سیگار ویتامینها را از بین می برد. بنابراین سیگاریها باید حدود ۴۰% بیشتر ویتامین C مصرف کنند. این مقدار با خوردن ۲ عدد کیوی کسب می شود.

خواص کیوی برای درمان استرس
استرس و کمبود خواب روی بدن انسان اثر می گذارد. هرکس می خواهد به این وضع دچار نشود باید در روز ۴ عدد کیوی بخورد. ۴ عدد کیوی را در طول روز تقسیم کنید. مثلاً صبح” ظهر” بعدازظهرو عصر. چون بدن انسان نمی تواند ویتامین C را ذخیره کند.

کیوی برای تناسب اندام
فیبرهای موجود در کیوی برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، کنترل دیابت نوع دو و ایجاد احساس سیری موثر ند. اگر دغدغه تناسب اندام دارید بدانید که یک عدد کیوی می تواند میان وعده مناسبی باشد. چون به خوبی سیرتان می کند و اجازه نمی دهد ریزه خواری کنید

خواص کیوی : درمان نفخ
محققان روی تأثیر این میوه در هضم غذا بررسی‌هایی انجام داده و به این نتیجه رسیدند که کیوی حاوی آنزیمی به نام «آکتینیدین» است که به هضم پروتئین‌ های حیوانی کمک می‌کند.در واقع محققان به این نتیجه رسیدند که وجود آنزیم «آکتینیدین» کیوی باعث هضم سریع‌تر پروتئین‌ های حیوانی می‌شود. این آنزیم پروتئین‌ها را سریع‌تر از دیگر آنزیم‌های گوارشی هضم می‌کند. در واقع محققان به این نتیجه رسیدند که به کمک کیوی دیگر بعد از مصرف محصولات لبنی، گوشت قرمز و ماهی دچار سنگینی معده و نفخ نمی‌شوید.اگر پروتئین‌ ها سریع‌ تر در معده هضم شوند راحت‌ تر و سریع‌ تر هم جذب روده شده و مورد استفاده‌ی بدن قرار می‌گیرند. داخل معده فعالیت‌های آنزیمی مختلفی وجود دارد که به عمل هضم کمک می‌کند




:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: